Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Immunrendszeri betegségek

2008.08.26

immunrendszeri betegségek

 

Kép Az ábrán az 1. modell  mutatja az egészséges alaphely­zetet, amikor az antigén behatol a szervezetbe, megfelelő mennyiségű antitest fogadja, az elpusztítja az antigént, azután teljesítve feladatát, szétesik.

A 2. modell esetében nincs elég antitest, ekkor az antigén­nek (vírus, baktérium, méreganyag, stb.) megfelelő beteg­ségi állapot, fertőzés, láz, stb. keletkezik.

A 3. modellben túl sok antitest van, ez a helyzet modellezi az allergiát, túlérzékenység alakul ki. Kezelhető mennyi­ségű „támadásra”, antigénre túlzott reakcióval válaszol.

A 4. modell az immunhiányos állapotot mutatja, amikor az antitest nem bántja az antigént, sőt, esetleg jól „szaporít­hatja” azt. Ez a daganatos alaphelyzet, AIDS, stb.

Az 5. modell azt mutatja, hogy szintén valamilyen immun­rendszeri hiba miatt az antitest ugyan bekebelezte az anti­gént, de nem tud utána szétesni. A szervezet az így kelet­kező formáció ellen kitermel egy új antitestet, de az nem tud mit kezdeni a részben saját-anyaggal, megzavarodik, és mást támad meg. Ez az autoimmun betegségek alap­modellje. A más, amit támadás érhet, lehet izület, synoviális hártya, stb. A megnyilvánulási forma, hogy Bechterew-kór, psoriasis, rheumatoid arthritis, SM, lupus, stb. fejlődik-e ki, az egyéb körülményektől függ.

Az immunrendszeri problémák köre elég széles. Ide tartozik a gyenge immunitás, amikor a legkisebb környezeti hatásra bekövetkezik a betegség. Példaként az allergia túlzott fokú immunitás, a rák, az AIDS gátolt immuntevékenység, a reumatoid artritis, SM autoimmun betegségek.

 

 

Immunrendszer mûködését gátolja:

Az immunrendszer számára különbözõ anyagok, - ásványi anyagok (szelén, magnézium, króm), vitaminok (A-, B-, C-, E- és D-), zsírsav, enzim, hormon -  szükségesek a hatékony mûködéséhez, hiányuk gátolja azt.

·      A cukor csökkenti a fehérvérsejtek cselekvőképességét, ezért tilos fogyasztani.

·      Hús, zsír több immuntevékenységet gátol, tehát ne fogyasszuk.

·      Alkohol, koffein (babkávé, kóla) csökkenti az immunválaszt, és egyes ásványi anyagok felszívódását, ki kell hagynunk az étrendből.

·      Enzimhiány miatt kárt szenved a sejtosztódás, burjánzó, torz sejtek keletkeznek. Nyers ételekben nincs enzimhiány, fogyasszunk sok nyerset.

·      Az oxigénhiányos állapot hátráltatja az immunrendszer munkáját. Jó vérkeringéssel, sok mozgással, légzőgyakorlatokkal tudunk segíteni.

Serkenti az immunitást:

·      karotintartalmú ételek (sárgarépa, sütőtök, kukorica, cékla)

·      aszkorbátok, flavonoidok (nyers növényi ételben, csipkebogyóban)

·      cink (lencse, bab, teljes őrlésű gabonalisztből készült kenyér, spenót, sárgarépa, kecsketej)

·      fokhagyma (lila színű)

·      lactobacilus acidofilus (joghurt, kefir)

·      metionin (köles, kukorica, lenmag, mandula, napraforgómag, barnarizs, élesztő)

·      továbbá rostban, teljes gabonában bő étrend (korpa, zabpehely, hajdina, köles, búza, rozs, szójapehely, müzli, csírázó magvak, nyers étrend)

·      csírázó magvak (búza)

·      F-vitamin (hidegen sajtolt növényi olajok, napraforgó, kukorica, szezám)

·      D-vitamin (csiperkegomba, zabpehely, búzacsíra)

·      Béres-cseppek

·      Neurosan por (24 féle ásványt tartalmaz)

·      serkenti az immunitást a nevetés. Öngyógyító hormonokat szabadít fel.

A propolisz természetes citosztatikum, gyulladásgátló, vírus-, baktérium- és gombaölő.

A citosztatikumok mellékhatásait csökkenti: metélőhagyma, bazsalikom, kömény, koriander, kapor, majoránna, petrezselyem, borsosmenta, propolisz cseppek.

 

Tudomásul kell vennünk, hogy betegségeinktől csak akkor szabadulhatunk meg, ha visszatérünk a természetes környezetünkbe, elfogadjuk a természetes táplálkozás alapelveit, azt megtanuljuk, és aszerint élünk.

Addig azonban a szervezetet meg kell tisztítani a szennyező és romboló anyagoktól, lerakódásoktól. Meg kell szabadulni a feleslegtől, a szervetlen sóktól és az általuk visszatartott víztől, amely a sejteket fulladásra ítéli, emésztő-, kiválasztó szerveinket túlterheli, tönkreteszi.

 

Ennek legcélravezetőbb és egyben legegyszerűbb módja a BREUSS-kúra.

Ismerjünk meg néhány gabonafélét, és építsük be étrendünkbe.

Barnarizs. A hántolatlan barnarizs nagyon ajánlható egészséges táplálék. Fogyaszthatják cukorbetegek is, vércukorcsökkentő hatású. A kínaiaknál egy marék rizs volt a „létminimum” fejadag. Nos, ez barnarizsből bőven fedezi a napi vitamin és ásványianyag szükségletet.

Főzéskor saját tömegének másfélszerese vizet vesz fel. A rövid és közepes szemű rész főzéskor összetapad. Inkább pudingok, kásák, édességek készítéséhez használható. A  hosszú szemű fajta nem tapad, köretnek a legjobban ajánlható.

A barnarizs elkészítési ideje hosszabb, mint a fehér rizsé. Egyik módja, a kb. 40-50 perces sós vízben való főzés. Másik elkészítési lehetősége, ha előző este beáztatjuk, mint a babot, és másnap elég kb. 25-30 perces főzés. Köretnek, levesbetétnek, illetve süteménynek is ehetjük.    

 

Ajánlott ebéd:

Rántott shii-take gombafejek barnarizs körettel,  káposztasaláta.

Gomba kapható még a Lehel téri csarnokban. A gomba gyógyhatású az immunrendszeri betegségekre. 

 

  

Jó étvágyat, jó egészséget. Jelszavunk, „Egye egészségesre magát!”

 

 

 

 

 

Újabban sok egyéb lehetőségünk is van az immunrendszer betegségeire. A részletekért keressen fel.

                                                                                                                          

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.